Naujienos

Mobiliojo ryšio kainos kyla: ką turi žinoti vartotojas?

today2025-05-05 23

Background
share close

  • cover play_arrow

    Mobiliojo ryšio kainos kyla: ką turi žinoti vartotojas? Extra FM

Vedėjas – Nedas Šinkūnas
Vis daugiau vartotojų Lietuvoje pastebi – už mobilųjį ryšį tenka mokėti daugiau nei anksčiau. Į EXTRA FM redakciją kreipėsi klausytoja, pasipiktinusi netikėtai išaugusia sąskaita. Ji – „Tele2“ klientė – tvirtino apie kainų pokytį sužinojusi tik per savitarną, kuria nesinaudoja. Ši situacija paskatino pasidomėti, kokias teises tokioje situacijoje turi vartotojai ir kaip turėtų elgtis, jei nesutinka su pokyčiais.
 
 
Ką sako įstatymai?
Pagal galiojančią tvarką, jei operatorius keičia paslaugų kainas, vartotojas turi teisę nutraukti sutartį be papildomų mokesčių – per vieną mėnesį nuo informacijos gavimo. Nuo gegužės 1 d. šis laikotarpis pailgėjo iki trijų mėnesių, kaip numato teisės aktų pakeitimai.Tačiau svarbu žinoti: jei su paslaugų planu buvo įsigyta ir įranga išsimokėtinai (telefonas ar planšetė), nutraukus sutartį paslaugoms, likusi suma už įrenginį vis tiek turi būti sumokėta.
 
 
Ar operatoriai gali keisti kainas vienašališkai?
Taip, jei tai numatyta sutartyje. Ryšių reguliavimo tarnyba aiškina, kad operatoriai dažnai įrašo tokią teisę bendrosiose paslaugų teikimo sąlygose. Tokiu atveju jie privalo informuoti vartotoją mažiausiai prieš vieną mėnesį ir nurodyti, kad vartotojas turi teisę nutraukti sutartį be baudų.Tarnybos Komunikacijos projektų vadovas Egidijus Steponavičius EXTRA FM patvirtino, kad nuo vasario 1 d. buvo gauta 59 skundai dėl „Tele2“ veiklos, iš jų 8 tiesiogiai susiję su kainų didinimu. Taip pat gauta 82 el. laiškai, iš kurių 37 – dėl vienašališko sutarties sąlygų keitimo. Tarnyba fiksuoja ir kasdienius skambučius šia tema.Dažniausi vartotojų skundai: informacija apie kainų pokyčius pateikiama per savitarną ar el. paštą (dažnai patenkantį į šlamšto aplanką), nors vartotojai tikėjosi gauti ją SMS žinute ar telefonu. Tarnyba pabrėžia – viskas priklauso nuo to, koks informavimo būdas nurodytas vartotojo sutartyje. Jei jis buvo įgyvendintas – informavimas laikomas teisėtu.
 
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba: žiūrime ir į sutarties sąlygas
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba šiemet gavo apie 40 prašymų dėl „Tele2“, iš jų iki 10 susiję su kainų pokyčiais, kiti – dėl ryšio kokybės, papildomų mokesčių ar sutarčių nevykdymo.Pasak Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėjos Dalios Malinauskienės, jei skundas susijęs su paslaugų teikimu, jis perduodamas Ryšių reguliavimo tarnybai, tačiau ginčai dėl įrangos – jų kompetencija. Tarnyba taip pat vertina, ar sutarties sąlygos dėl kainų keitimo yra aiškios, objektyvios ir ar klientui suteikta reali galimybė atsisakyti sutarties.
 
„Tele2“: visi klientai informuoti tinkamai
Bendrovės viešųjų ryšių vadovė Asta Buitkutė EXTRA FM patikino, kad „Tele2“ griežtai laikosi teisės aktų, o visi klientai buvo informuoti taip, kaip numatyta jų sutartyse. „Visi klientai buvo informuoti laiku ir tinkamai, tai patvirtina ir itin mažas skundų kiekis – institucijos sulaukė tik pavienių kreipimųsi“, – sakė ji.
Vis dėlto Ryšių reguliavimo tarnybos statistika rodo ką kita – fiksuota kelios dešimtys skundų ir užklausų, reikšminga dalis susijusi būtent su kainų pokyčiais. Todėl formuluotė apie „pavienius kreipimusis“, žvelgiant į institucijų duomenis, diskutuotina. Pasak „Tele2“ atstovės, klientų kontaktiniai duomenys gali keistis, todėl įmonė ragina juos atnaujinti. Taip pat rekomenduojama, kilus klausimams, kreiptis į klientų aptarnavimo specialistus – esą visi atvejai nagrinėjami individualiai. Į papildomus EXTRA FM klausimus apie socialiai pažeidžiamų klientų apsaugą, įsigytą įrangą ar galimas išimtis bendrovė daugiau nekomentavo.
 
Ką daryti vartotojui?
Patikrinkite savo sutartį – ypač nurodytą informavimo būdą.
Jei apie kainų pokytį sužinojote neseniai – galite nutraukti sutartį per vieną mėnesį, o nuo gegužės 1 d. – per tris mėnesius.
 
Jei kyla klausimų – kreipkitės į Ryšių reguliavimo tarnybą arba Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.
Mobilusis ryšys – neatsiejama kasdienybės dalis, tačiau kiekvienas vartotojas turi teisę būti informuotas skaidriai ir laiku. EXTRA FM primena – turite ne tik pareigas, bet ir teises.

Written by: Extra FM

Rate it

Ankstesni straipsniai

Naujienos

Kviečiame į eismo saugos renginį Kužių miestelio Žolinės šventėje!

Šalyje besitęsiantis visiems eismo dalyviams skirtas saugaus eismo renginių ciklas atvyksta į Šiaulių rajoną!  Liepos – rugpjūčio mėnesiais vykstančiuose renginiuose veiklos randa įvairaus amžiaus pėstieji, dviračių ir transporto priemonių vairuotojai, keleiviai. „Via Lietuva” atstovai pabrėžia, kad investuojant į saugumą būtina ne tik gerinti kelių kokybę, bet ir intensyviau šviesti visus eismo dalyvius, kaip kelyje elgtis saugiai. Statistika rodo, jog apie 96 proc. eismo įvykių mūsų šalies keliuose įvyksta dėl pačių […]

today2024-08-10 75


Electro Music Newsletter

Don't miss a beat

Sign up for the latest electronic news and special deals

EMAIL ADDRESS*

Klaida: Kontaktų forma nerasta.

By signing up, you understand and agree that your data will be collected and used subject to our Privacy Policy and Terms of Use.

MŪSŲ DAŽNIAI

MŪSŲ DAŽNIAI

0%